2011-12-08

Vaktade utställningen

När man har med något på de gemensamma utställningarna så skriver man även upp sig på vaktlistan. Minst ett pass på två timmar bör man göra. Jag hade gärna gjort fler än ett men det är lite bökigt när man inte bor, så att säga, nästgårds. Det tar drygt 40 minuter att köra och denna årstiden är det inget vidare. Nu varnade de på radion om att det var busväder på gång och det tyckte jag var typiskt eftersom jag bara hade detta datum som passade mig. Men jag har hunnit hem och sitter nu i sängen (ovanpå överkastet) och hör hur det tar i i vindbyarna. Det snöade inte som de sagt utan regnar. Det är +2 och halt på grusvägen eftersom det varit minusgrader några nätter. -6 i morse ungefär. Och jag har glömt min murgröna ute på altanen. Tror inte den klarat av de senaste nätterna men jag ska titta till den på lördag. Lever den får den väl en chock om jag tar in den förstås och dör av värmen i stället. Även om vi inte har så fruktansvärt varmt inne. Vardagsrummet ligger nog runt 19-20 grader. Alldeles lagom.

Det kom tre personer till utställningen idag och en av dem var Karin, trogen som alltid. Sen var det dött.Gull-Britt var med mig och vaktade och det var bra för mig att det var just hon. Vi pratade om Italien och hon berättade att hon varit i Palermo några gånger då de har vänner där. Sen sa hon att hon varit på Stromboli två gånger och den sista gången, för två år sen, gick en kvällspromenad upp till kratern. Jag fick en hel del information som blir till nytta. Vi har planer på att åka dit till våren när vi ska ner till huset tillsammans med våra äldsta vänner som ska hjälpa oss med köksrenoveringen. Då vill vi hitta på lite mer än bara jobb. Vi ska ju ha semester också och visst låter det trevligt med en eller två dagar ute på Stromboli med en kvällspromenad i grupp upp till kratern för att beskåda aktiviteten där.

Nu har bokstäverna och orden tagit slut för i dag. Over and out.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...