2010-05-24

Vattnet rinner ff ur kranarna

Å, det var ett tag sen jag var in här. Måste bara kommentera förra inlägget: Ja, du Björn, du har nog rätt. Helt övertygad är jag dock inte. Det är det här med minnet. Man kommer ihåg så olika saker. Jag vet saker som jag har gjort och sen hör jag någon annan säga att det var han som gjorde det. Vissa saker är man säker på till tusen% men en del saker kan man minnas fel helt enkelt. SÅ - jag ger mig. Tror jag :D

Vattnet rinner som nämnt än. Men ugnen har slutat fungera. Jag förstår inte vad det är som händer. Hur kan en 27 år gammal ugn bara ge upp andan så där. Den har ju varit helt fantastisk och det visar sig att det är ett motstånd som gett upp. Om det är mer än så vet jag inte men ugnen gav upp motståndet :( Har i dag försökt ragga upp ett på reservdelslagret hos Gaggenau men de håller reservdelar i 20 år och det här finns inte kvar. Nu har jag kastat över bollen till makens korg. Får se om han kan ragga upp något. Han har ju lite tentakler ute bland folk som kanske har något tips var man hittar ett dylikt. Annars blir det till att köpa en ny ugn.

Vårt badrum har nu fått tak över huvudet. Fönster är beställt och plåtslagarna har varit och tittat och räknat på vad det kostar att klä in kupan utvändigt med plåt (UNDERHÅLLSFRITT!).
I lördags var vi ner till Göteborg och tittade på badrumsinredningar och jag såg hur pengarna fick vingar - fy för den lede vad dyrt det är. Ja, själva porslinet är ju inte så blodigt men om man vill ha någon form av skåp så kostar det skjortan. Fastnade för det som är på fotot men priset är 27.000:-! Och då är inte kaklet inräknat. Spegel, konsol, stenskiva, blandare och handfat - 27 lakan! Nä, det blir IKEA nästa. Kaklet blev jag också förälskad i. Jag får sätta mig ner och räkna på vad det kostar. Eller ett liknande på Bauhaus;-). Jag ska ju för sjutton bara uträtta mina primära behov i badrummet - duscha med pyjamas på å sånt där (intern skämt med Syster Yster). Ja, kanske lite annat också eftersom jag planerar att sätta in någon form av avkopplingsbänk där, framför fönstret.

I Göteborg var även äldste gemensamma sonen. Han sprang Göteborgsvarvet (världens största halvmara för de som inte visste det) för första gången. Och utförde en bedrift i mina ögon. Först och främst har han inte sprungit mer än 18 km tidigare men det är tydligen inget att hänga upp sig på, enligt honom. Sen var det en värme utan dess like. Massvis stupade innan de nådde mållinjen. Dessutom har han ju astma och bara det är ett handikapp. Han sprang på 1:59:21 mao under 2 timmar. Det var bättre än ca 42 000 av de andra som ställde upp! SKITDUKTIGT! Grattis igen David! Och grattis Mattias till det nya jobbet. Och jag håller tummarna för dig i Puerto Rico där du är nu för att tävla. Även om jag inte (fast jag sett det under halva er uppväxt) förstår ett skit av det där konstiga kortspelet Magic.

Ha det gott - njut av livet!

1 kommentar:

Nonna sa...

Ja jäklar du syster, fint ska det va när pyjamasen ska va på..men du kan ju ta av den vettdu!
Vi gjorde budgetvariant, med matta på väggar och golv vilket sparade massor, IKEA-inredning och Silverstonebadkar och duschdörrar från COOP. Fungerat hur bra som helst nu i 4 år. Grattis till dina gossar som gör bravader!
Hörde av mamma att ni skulle komma och att David skulle springa och tänkte på honom då det var så många som svimmat och däckat pga värmen. Han gjorde det jättebra!!! Hörde att mamma o Gittan funderar på en semester hit upp det vore ju jättekul! Kram pyjamassyster (som har feber igen)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...