2010-04-14

Våren är här

Och jag har snart avverkat min fjärde vecka på mitt nya jobb. Tå veckor i Ed och två veckor här hemma. Det är lite skillnad att kunna sätta sig på cykeln till kontoret/bussen. 15 minuter från det jag stänger dörren här hemma tills jag stämplar in. Fast man får plussa på med 50 min. buss var annan vecka. Men då har jag stickningen med mig eller sitter och spelar något spel på telefonen.
Det är fortfarande kallt på morgnarna så man är lite frusen om händerna och fipplar med låsvajern. Den är ju också kall och ligger i en spiral så det är lite trix att få den rätt. Måste trä den så att jag låser fast sadeln också. För jag vill inte ha det som David när han kom ut och skulle ta cykeln till skolan, då fanns det ingen sadel kvar. Lite svårt att sitta bekvämt då!
Var runt lite på olika bloggar och vill dela med mig av det som fick mig att skratta.
Kolla in http://loureeditweed.blogspot.com/. Rätt kul.
Och på Zwammels blogg som jag besöker när jag är ute och surfar hittade jag en kul liten film. Ni får en direktlänk till Youtube. Dessa små filmsnuttar brukar jag ladda ner via iTunes till telefonen och det är kul att titta på dem ibland. De är helt sjuka.
Ha det gott i vårsolen.

1 kommentar:

Nonna sa...

hej finsyster! Så säger man i norr, det betyder att man är fin i hjärtat inte "fisförnämfin". Är så glad för din skull, att du fick närmare till jobbet och ändå ett bra och meningsfyllt arbete. De dagar man har längre väg så får man hitta på nåt att fylla tiden med! Idag har jag vilat mig hela dagen, försökt meditera två gånger, men det krävs träning.
Imorron ska jag jobba och hjälpa mina gamlingar lite, sen får jag ju vila hela helgen. Lars är jättenöjd med besöket på skolan så det bådar ju gott!
Ska kolla på dina länkar.
Ha det bäst och krama Lasseman!
Kram Nonna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...