2010-03-08

Fridagar

Slutade min anställning i Stenungsund i tisdags. Men det är först idag man kan börja njuta av två lediga veckor innan det är dags för nästa steg i livet. Det är konstigt vad fort hjärnan ställer in sig. Jag var tvungen att köra ner till Stsnd i torsdags eftersom mina nya glasögon behövde justeras så att jag kunde både se långt och läsa med dem. Jag skulle hämta Lars på Malöga (flygplatsen i Trollhättan) kl 18. Och på vägen dit skulle jag hämta upp en kompis i Uddevalla och fika hemma hos henne i Thn innan. Nu fick jag först åka för att fixa glasögonen så det blev en resa på 9 extra mil för mig den dagen :(
Jag hade intalat mig att det skulle dröja väldigt länge innan jag satte min fot där igen. Detta hade min hjärna verkligen tagit till sig för när jag körde från motorvägen ner mot Stsnd, en väg jag har kört 5 dgr/v i 9 år, så kände jag det som att denna vägen är jag klar med. Det var en skön och samtidigt konstig känsla. Det var lite som om jag åkte där för första eller andra gången, en väg som man inte kör på så ofta.
I lördags gick vi in till samhället (30 min) och delade på en familjepizza. Det är den andra gången i år som jag äter pizza. Gott när man sprider ut tillfällena. Fast jag skulle nog kunna äta mig mätt på kålsalladen. Det är mums. 30 minuters promenad hem igen och jag har inte så stor ångest för lunchen längre.
I går var jag nere i min studio och fick äntligen till det med målningen jag har hållit på med läääänge nu. Och jag har fått tillstånd av Mia som jag målat av att lämna in den till utställningen. Vi får se om jag har turen att få med några dukar eller om jag blir refuserad. Jag vet ju att det var väldigt många som lämnade in för två år sen, även jag, och jag fick med en av tre då. Och vår ordförande i föreningen, som oftast brukar få sålt på utställningarna vi har, fick inte med någon då. Så det kan vara tufft. Helt och hållet upp till dem som är jury för året.
Nu ska jag ut och sätta mig i solen en stund sen ska jag gå ner i studion igen. När solen har lyst in där några timmar behöver jag inte sätta på fläkten. Och sen kan jag måla fram till det blir svalt igen. Då brukar det vara dags att tänka på mat osv.
Njut av vårsolen

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...