2010-02-02

Tummelisa

Var nere i Göteborg i går och råkade gå på Tummelisa Garn, en helt underbar butik. Jag var ute efter garn och mönster till en kofta. I Stenungsund finns en garnbutik men där är så fullknökat med garn och annat så det är svårt att få något grepp om det. Det är som med skogen och alla träd. Dessutom är deras mönster fruktansvärt tråkiga. Hos Tummelisa var det ljust och luftigt. Vilka garner och vilka mönster. Här finns mönster från England och där kan man det här med stickning, vill jag lova.
Jag föll för en kofta i grönt och sen blev det garn till en tunika och mera garn till samma tunikamönster men i en annan färg. Och på slutet åkte ytterligare ett grönt nystan med för att sticka ett par handledsvärmare. Jag kommer att återvända till den där butiken fler gånger!

Tyvärr fick jag fel mönsterhäfte med hem för koftan men jag har skickat en fråga till innehavaren om hon kan e-posta den till mig. Annrs får jag väl åka ner igen och hämta den själv. Men då blir det nog ytterligare en påse med garn med hem är jag rädd ;-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...