2010-02-07

Som barn på nytt

Maken var ute och skottade av snön från det lilla taket över vår "solveranda". Han fick för ett antal år sen några takstolar i massiv ek från en skola som lades ner iVänersborg och dem monterade han upp och lade tegel på. Nu var det väldigt mycket snö på just detta tak och det har vi ju hört i nyheterna hur det går med tak både här och där. Även om detta inte är platt så vill man ju vara förutseende. Det ska ju komma mer av den här vita varan. Nu skottade han ner snön från taket och det lade sig tyvärr i en två meter hög driva precis framför dörren till redskapsboden och där har jag all fågelmat. Vi får se om/när fåglarna får mer mat nu i vinter :-/
Efter uträttat arbetspass flög den lille glade pojken i maken som ville hoppa ner från taket i stället för att gå ner samma väg som han kom upp. Det var bara att ta fram kameran och föreviga. Jag vill inte stöta mig med de som har upphovsrätt till musiken så jag har lade ut filmen som privat. Detta ställde till det så att ni inte kan se den annat än om ni själva har ett youtubekonto. Men det ska förhoppningsvis vara ordnat nu för jag har tagit bort spärren så nu kan HELA världen sen den :D

2 kommentarer:

bjrn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Nonna sa...

Snyggt Lars du har en ny karriär i stuntmenbranschen närhelst du önskar...när vi glömmer vårt barnasinne då är vi döa!
Kram Nonna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...