2010-02-03

Oväder

När maken öppnade - läs knuffade upp - dörren i morse såg det ut så här:


Snön driver vilket gör att det på vissa ställen är mer än 70 cm att skotta undan för att komma fram. Lars gav sig i väg ner till Göteborg efter att ha fått fram bilen. Han kom inte så långt innan det var stopp. En lastbil som inte kom upp för backarna. Som tur var varnade Frida (vår GPS ;D) om problemet så han vände och tog gamla vägen ner till Uddevalla för att sen ta sig ut på E6.
Han måste tyvärr upp till Stockholm och jag bävar då jag hör på radion när de går ut med trafikinformation om att det är stopp både här och där. Men han är en både klok och försiktig man som dessutom håller avstånd till bilarna framför så jag ska väl inte gå och oroa mig i förväg. Jag kan ju inget göra ändå här hemifrån. Annat än att vårda mig förkylning förstås. Det är bomtätt i bihålorna samtidigt som näsan droppar. Konstigt!

Här är några andra bilder tagna genom fönstret som visar hur dagsläget är.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...