2009-12-28

Hej mitt vinterland...

Ska ut och borsta rent bilen. Maken ska till Göteborg i morgon men jag blir kvar hemma. Tänker försöka få färdigt en tavla jag påbörjade för läääänge sen. Den ska sitta framför en lucka vi har i hallen på andra våning. I gången mellan den nya och gamla delen av huset. Ett litet utrymme där vi förvarar toarullar och inte öppnas så värst ofta. Men luckan är inte vacker och motivet som ska täcka den blir som ett fönster med utsikt över gården ner mot verkstaden och det är nog bra att den inte kommer att ha någon framträdande plats för jag har inte så värst mycket motivation när det gäller den här tavlan. Men den SKA bli färdig och komma ut från min studio med det snaraste =)
Önskar de som tittar in här nu och då ett riktigt GOTT NYTT ÅR.

3 kommentarer:

Nonna sa...

GOTT NYTT ÅR!
Hör att Dalsland har snö och elproblem. Här snöar det oxå men vi har mycket mindre snö än vanligt och elen fungerar tursamt nog.
Caisa sitter nu på bussen mot Umeå och svärföräldrarna, maken o jag är ensamma igen. Igår var jag o C utomlands till Torneås stora galleria Rajalla och besökte också IKEA på hemvägen. Lycka till med tavlan ibland måste dom "ligga till sig".
Kram syster

babban sa...

Jo, vi hade strömavbrott men telefonen fungerar ännu, tror jag. Annars hade vi ju inte haft internet =)
Efter bilden togs kom det ytterligare 10-15 cm och det har legat närmare 0 än minus fram till idag så snön är tung att skotta! Nu är det -10 ute och det ska tydligen bli kallt några dagar.
Tavlan har jag jobbat med någon timme idag fast jag gav upp. Den får stå till sig lite till. Man kan inte måla om man inte tycker det är roligt. Gav mig på ett helt annat motiv i stället. En liten flicka på en strand på Lanzarote.
Å jösses! IKEA i mellandagarna! Du km hem hel, hoppas jag.
Kram /babban

Nonna sa...

Trots IKEA-rea så gick vi raka spåret till kassan inte alls farligt med folk de hade nog kört slut på kontot innan jul!
SLUT - totalslut - är jag dock efter för lite vila i en veckas tid, men tiden med familjen är så viktig så vilan tar man sen...idag tex då jag sovit middag i två timmar. Skönt!
Kram från Ystersyster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...