2009-12-30

Första försöket

Blev inspirerad av Sonettens (son nummer ett - inte min utan Lars, vilket mao är bonussonen) lilla vinterfilm. Och nu har jag alltså använt ett av alla busenkla program i macen, iMovie. Där kan man lägga in alla sina filmer och även dra in stillbilder, vilket jag i  gjorde. Jag är inte så bra på att filma och det blev en sån där illamåendekänsla då det gick alldeles för fort i vissa sekvenser. Så filmsnuttarna raderades. Kvar är alltså stillbilder men det ska ju vara lite musik till också, det vet man ju från den tiden man hade tv:n kvar. Jag ville ha nåt med ös i men nöjde mig med en go fransk låt till slut. Jag laddade upp filmen till YouTube och sen in i Blogger.


Å nu vet jag inte om jag vågar ha kvar filmen! Fick ett mail från "tuben" om att den innehåller upphovsrättsskyddat material - det är musiken förstås. Hur gör man nu? Hur är det med alla de filmer som finns där ute som också innehåller en massa musik? Har de fått tillstånd? Och det är ju faktiskt reklam för låten. ....hur gör jag?????

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...