2009-10-28

Jag ser det snöar, jag ser det snöar...


fast inte den vita blöta sorten utan löv! Jag har aldrig sett så mycket löv på vår tomt tidigare.
Kan man hoppas på att det kommer en vind och blåser bort allt?
Idag har jag haft min lediga dag och den har jag tillbringat nere i studion där jag har målat en akryl 66x54 cm av min svärmor. Det är en bild jag hittade bland Lars negativ från tiden före mig. Tror den är från 1973. Jag tände i vilket fall på den och nu har jag förevigat den. Är öppen för kritik vad som kan behövas ändra på etc. Jag har satt upp den på tavellisten här i min kammare för att se den och grunna på vad som kan förbättras. Ett foto är ju inte riktigt rättvisande, allrahelst som man tar med blixt, men jag har försökt redigera så att det ska vara så likt som möjligt.

4 kommentarer:

Björn sa...

spännande bild. det är väldigt likt farmor. men vad som förvånar mig mest är kalhygget söderut?!? Va skjutton händer där hemma. Är all skog på väg bort?

babban sa...

Ja, du får väl komma hem och se med egna ögon!
Fast inte har vi nåt kalhygge söderut, där har vi mossen :D (ordningsman i skolan,du vet)
Och välkommen hem till Svedala. Antar att det dröjer innan du sätter fötterna på tysk mark igen :)
Angående bilden. Lars vill inte ha den i vardagsrummet om jag ramar in den. Kan inte förstå varför ;-)

Björn sa...

Jag skyller på att jag var trött. Kunde inte orientera mig på bilden. Rikligt med löv iaf, fint.

babban sa...

Du är ursäktad! Å efter gårdagens manuella krattning har Lars idag använt lövblåsen så även närmast huset är det rent å fint nu. Ta nu igen dig ordentligt så hörs vi av om några dagar. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...