2008-12-11

..och allting är vitt, vitt, vitt


Var med några av mina arbetskamrater till Vänersborg nu i eftermiddags. De ville se utställningen. Det är fortfarande röda prickar bredvid två av mina tavlor! Ibland undrar jag om de kommer att vara borta när jag kommer nästa gång! Om köparna har ändrat sig, eller nåt. Jag är jätteglad för att fler än jag själv gillar de här små figurerna
Jag var vakt under utställningens två första timmar och det var då tavlorna såldes. Och innan jag skulle gå kom en man som varit där tidigare tillbaka och blev ledsen då han såg de röda prickarna. Han ville ha tavlorna till sina barn i julklapp. Så jag lovade att försöka göra två nya och har nu ringt honom och skickat bilder på de nya målningarna (som naturligtvis) inte är helt lika de första. Han ska höra av sig om han vill ha dessa i stället. Så om jag har tur så säljer jag fyra i stället för två.
Har lagt upp en ny hemsida. Samma adress men ny design. Det är busenkelt att göra hemsida i Macen. Ska pröva om jag kan ändra design på bloggen också. Kanske behöver jag lägga den på annan adress men det går ju att lösa antar jag. Det är ju bara att länka härifrån ett tag. SÅ många är det ju inte som läser det jag skriver så att jag måste annonsera det i dagspressen precis. 
Håller fortfarande på med skanning av gamla negativ, vilket fick mig att just nu komma ihåg att jag ska skicka ett kort till SysterYster i Kalix. Skanningen kommer att ta ett tag men det är bara att mala på och ta nån timme då och då så är det gjort om ett år eller så =)
Här har kommit snö nu idag och jag hoppas den kommer att ligga kvar fram till jul och nyåret men här kan det ju slå från -10 grader till + 10 grader på en och samma dag. Jag är ju inte särskilt förtjust i vintern men eftersom vi nu lever i ett land som har denna årstid så är det bara att gilla läget. Fast idealet är att det är mellan -5 grader och 20 cm snö som ligger från december till februari. Sen ska det bli vår - ingen slask, inga isiga grusvägar mm. När det blir min tur att bestämma över världen så är det så jag vill ha det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Yster tackar för det, det är ingen brådska, håller tummen att du får tavlorna sålda det är ju alltid välkommet med lite pengar och uppskattning inte minst.Lovade ju scanna den där med vissen rosett men jag har lyckats förtränga det oxå..och säkert en massa annat jag borde gjort!!!
Förbannade samvete det borde man absolut ha mindre av.
Sköt sig nu på isvägarna kom ihåg att vinterskor är tyngre än barfötter!
Kramkram S

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...