2008-10-07

Åh, det är redan en vecka in i oktober!


Vet inte vart dagarna tar vägen. Var det inte i helgen jag var på kurs? Nä, jag har faktiskt hunnit med att vara ner till Skåne en helg och hemma en helg. Maken skulle till Växjö på möte fredag efter min kurs, vilket datum det nu kan ha varit?, och jag tog ledigt och följde med. Vi for till Växjö på torsdag, han hade sitt möte på fredag och därefter for vi vidare ner till Karlshamn. Lördag åkte vi ner till Kivik och besökte äppelmarknaden. Tittade på när de avtäckte årets äppeltavla. 30000 äpplen!
Sen drog vi till Lund där cyklarna åkte ut från bagaget och efter incheckning på hotellet och så trampade vi hem till David. Han skulle iväg på fest så det blev en snabbvisit. På kvällen var vi till Italia och åt en väldigt god pizza. Söndag morgon tog vi det lugnt och åt en härlig frukost innan färden hem.
Veckan efter gick i ett rasande tempo som vanligt, likaså helgen. Nu är maken i Norrland: Luleå, Skellefteå, Umeå och Östersund ska besökas denna vecka.
Själv så tar jag det lugnt. I går gick jag till sängs tidigt efter att ha genomfört mitt första pass med Bodybalance på Sportlife. Har skaffat mig ett årskort så nu gäller det att nyttja det maximalt.
Idag har jag målat ytterligare en fågel, i akryl på duk denna gång. Ska försöka få målat en eller två till innan helgen.
Helgerna får nyttjas till att försöka få färdigt studion. Det krävs dagsljus för att måla där nere (inte tavlor utan inredning) och dagsljuset har börjat försvinna när jag kommer hem på eftermiddagen.
Har börjat längta till värmen igen. Fast det är lite för tidigt att leta sistaminuten ännu. Vi funderar lite på att försöka komma iväg strax efter jul. Det verkar som om sönerna vill komma hem då så då får väl även vi vara hemma =).
Ha´t bra och njut av livet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...