2008-10-09

En elak liten bacill

Tyck synd om mig
Dalta med mig till morgonen randas
För dig är det inte så mycket besvär
För mig är det viktigt som luften jag andas

Dikten skrevs av Richard Fuchs och kallas Hypokondrikernas klagovisa. Idag känner jag något åt det hållet. En liten bacill tyckte tydligen att det var värt ett besök hos mig och har invaderat min kropp totalt. Huvudet värker och kroppen lite också. Och det trodde jag först hade att göra med mitt pass på Bodybalancen men nu har det visat sig att det var denna gäst som ställt till med oredan i musklerna.

Det är vansinnigt tråkigt att vara sjuk. Jag kan visserligen skriva här men det är enbart för att jag har laptopen med mig i sängen. Och att jag har en säng som är reglerbar. Rena rama sjukhusmiljön! Katten ligger bredvid mig, fast på överkastet. Han är en lydig katt som vet att han inte får ligga i sängen om den inte är bäddad. Fast han är bara lydig när vi är i huset. Om vi har glömt att stänga dörren till toaletten som är det ställe han enbart har tillträde till i vanliga fall (det finns en kattlucka så han kommer ut ur huset, vi är inga vildar som låser in honom totalt!) så kan det hända att han hoppar upp i sängen även när den är obäddad. Men man hör att han har full koll för om vi kommer in hör vi dunsen när han hoppar ner för att låtsas som ingenting när vi kommer upp i sovrummet.

Har tagit mig en stor kopp kaffe med tilltugg (= 2 alvedon) och ska vila en stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åhhhh, stackars mamma!

Tur att du har laptop som både bidrar med underhållning och värme :D

babban sa...

Tänk att NÅGON av mina söner läser det jag skriver! Skönt att veta att man inte är helt bortglömd nu när det är så synd om mig!
Puss (vem av er det nu är som har skrivit ett inlägg)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...