2008-05-27

Ska sova gott i natt

De senaste nätterna har jag sovit väldigt oroligt. Inte dåligt men ändå inte bra. Vaknar för tidigt - tittar på klockan och den är 00.21, somnar om och nästa gång ja vaknar visar den 03.05, och så håller det på. Vet att den börjar låta 05.15 men då är jag vansinnigt trött. När jag väl är uppe, har duschat och ätit frukost är allt OK. Hämtar jobbarkompisen halv sju inne i samhället (eller sätter mig i hans bil) och en halvtimme senare slumrar antingen han eller jag. Om jag har otur är det jag som kör och då är det illa om även jag slumrar :(

I kväll cyklade Anne hit. Vi satt på altanen tills solen gick ner bakom trädtopparna. Jag öppnade en flaska rosé och det var en riktig mysig kväll som avslutade alldeles nyss. Det skymmer ute nu men Anne behöver inte tända cykelbelysningen innan hon är hemma.

Var med kollegan till handelsträdgården i Ödsmål idag och skulle inte handla något själv men gick därifrån med persilja, basilika, tre tomatplantor, en squash, en physalis och lite växtnäring. Så visst har Syster Yster i Kalix rätt. Det har blivit en del pynt på altan. Och en av mina änglatrumpeter blommar redan! Jag tog upp dem från vinterförvaringen och hade dem i vardagsrummet så de har fått mycket ljus och värme tidigt. Sen när de fick ny jord åkte de ut på dagen och in på natten och har fått täcke de nätter det varit risk för frost så nu kanske man kan få full utdelning i sommar!

Så,nu ska jag krypa till kojs och dra täcket långt upp i nacken. Och en dag närmare återföreningen är jag också!
Go´natt gott folk

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du inte komma hit och pynta lite oxå jag har sååå dålig fantasi. Trodde det var ett vinpimplande varje kväll men förstår ju nu att det var samma vinflarra det handlade om som den du skrev om på min blogg!! Ha-ha!!
Själv harjag nyss kommit hem efter att ha skjutsat hem en väninna som varit här en stund så det blev inget vin bara kaffe och lite morsdagstårta - ingen åt ju av den på Morsdag så nu tog vi lite av den från frysen.
Man måste underhålla valkarna!
Kram Yster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...