2008-05-10

Det var ett tag sen...då var det vår..

Och nu när det är sommar, iaf några dgr, så det blir inte så mycket datorkör. Trädgården tar sin tid.
Har varit igång hela dagen, började tidigt på morgonen med att baka hallongrottor och en rabarberkaka. Därefter lite plantering i krukor och plockning av maskrosor i gräsmattan. Har begränsat mig till att bara plocka bort själva blomman. Det gröna tar jag en annan dag. Men om blomman inte finns så blir det inga fröer som flyger omkring heller =)
Därefter visade maken mig hur man kör med den nya traktorn/gräsklipparen. Den gamla klappade ihop häromdan men hade tjänat oss troget i 20 år så vi får väl vara glada för det.
F.d gäststugan, som ska bli min ateljé, har fått ny färg (samma som huset) och jag hjälpte maken att sätta tillbaka hängrännorna. Sen tog vi oss en cykeltur i lugn takt. Tillbaka hemma igen ska vi nu ta och grilla lite heta korvar som kvällsmat.
Må gott - njut av livet, det är enkel biljett på detta klot.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh va kul Babban är tillbaka!!Här kan vi inte skryta med värme +1 nu i morse!!! Fy fan jag fryser ihjäl och dessutom är jag frusen av kroppsliga problem. Hoppas Holland var bra av nån anledning tänker jag på träskor och tulpaner och knark!!och ett väldans pannkaksplatt land. Det skulle inte vara helt fel att få se en bild på vyerna. Jobb är det och mer blir det, här har vi nästan vatten över huvudet - trätak inne och utesysslor och en gavelspets som ska bytas ut, Myggebogaveln som ska laseras o en fru som inte duger mycket till! Men nog fasiken blir det säkert sommar ändå - lite varmare vill vi ha.
Såå du glömde boka retur?? jag har bokat då jag kom hit för jag förstod att det här skulle jag nog behöva göra om och nästa gång ska jag ha en lugnare start och välja livskamrat i sakta mak och kunna sjunga vackert och vidareutveckla måladet och syssla med sånt som leder till något bra för kroppen o själen. Så det så!
Dagens mattips; Kokt potatis, stekta korvstavar och stekt gul lök och stuvad vitkål o NU ska jag käka frukost!
Njut av livet du med särskilt då du bara har enkel!
Kramar Nonna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...