2008-04-05

Vårtrött

Nu börjar jag förstå det här med vårtrötthet. Det har drabbat mig. Jag kan bli glad en liten stund men sen tar tröttheten över igen. Glädjen var lite mer långvarig när jag förra söndagen åkte till Vänersborg för att hämta min tavla och fick se en röd prick bredvid. Den hade sålts på fredagen. Det var riktigt kul - en stund, som sagt. Har försökt måla men inspirationen vill inte infinna sig. Fast det blir väl bättre ju längre våren framskrider hoppas jag.

Orkar inte ta tag i nåt, inte ens läsa bloggar och det är illa. Men jag har i alla fall läst syrrans inlägg från Teneriffa och det låter enormt skönt. Semester skulle vara välbehövligt. Vi ska ta en långhelg tillsammans med våra äldsta vänner och åka ner till Holland runt månadsskiftet. Jag tar nog ut två dagar ledigt innan så att jag får en vecka sammanhängaden ledighet. Det känns som om det behövs.

Nu tog även inspirationen för att skriva slut. Njut av livet ni som orkar, jag återkommer när jag har något roligt att skriva.

1 kommentar:

Nonna sa...

Låter som om du behöver nåt uppåttjack i form av en semesterresa jag har fått mer energi och har redan packat upp, tvättat och strukit en del av resegarderoben. Hämtat lilla vita tigermadam och gått igenom en del dagstidningar, så man vet vilka som lever - och inte!Har tömt kameran på bilder jag tog en del naturbilder till ditt målande så dom ska jag skicka kanske får du inspiration då.
Ska redigera bilder och ta en promenad och sen blir det nog 40-årskalas i kväll Lars bror fyller år idag och imorron fyller Per 35.
Sköt om dig jag skickar lite energi nu då jag har!
Kram Systermindreblekodyster!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...