2008-02-02

Jag ser det snöar, jag ser det snöar..

Igår och idag är det vinter, imorgon ska det enligt SMHI bli tö - igen. De hade lovat sol och minusgrader idag men vi vaknade till ett massivt snöfall som höll i sig fram till middagstid innan det avtog och bara blev små, små snöflingor. Klockan 3 tittade solen fram, så helt fel var ju inte prognosen. Jag passade på att gå ut och fota, borsta av bilen, hugga lite spänt och ved och därefter komma in drygt 1½ timme senare. Stolarna på bilden står utanför blivande bastun. Det är där vi sitter när tid och tillfälle gives. Tiden brukar vi ta oss men tillfällena är inte sååå många eftersom vi vill sitta där när vårsolen lyser. Och det ska helst inte vara någon snö där då. Men vi går ju mot ljusare tider nu och det är bara att hoppas att våren blir solig. Regn har vi haft tillräckligt av ända sen i somras.


Blomställningarna stod där så stolt med mössa på huvudet.

Och blomstercyklen. Ja, det är ju inga blommor på den nu men snart så...

Jag gillar inte snön. Jo, lite om det är -5 och den ligger från det den kommer och en max en månad framåt. Men det blir oftast bara slask av alltihop och väglaget blir så besvärligt. Hörde att det varit kaos i området hela förmiddagen. Lastbilar som slirar i backarna och ställer till oreda för alla andra bilister. Och vad ska de förresten ut och göra när det är snökaos?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får väl säga som jag brukar säga då E4 på helgerna dräller av finska och norska och för all del svenska ekipage, finns inga så fattiga som åkarna, de vilar inte ens på vilodagen.
Finfina vinterbilder blev det ju i alla fall här är det nog ingen risk att det regnar bort NUU vi har nog en 40 cm skulle jag tro.
Skottat skulle jag inte ha gjort det känns ju nu, men ut genom dörren ville jag och idag funderar jag på en promenad igen, igår var en "vass" dag jag orkade inte ut. Det blir så jobbigt då de inte är så flitiga med plogningen - att trava i modden - så jag vilade.
Idag finns dessutom lite ideer om att lurpassa på talgoxar och andra små besökare vid fågelbordet med Canonen. Blogginlägg kanske och en sväng ut med bilen och handla lite grönsaker till Biff Stroganoff som jag tänkte bjuda maken på vid 18.30då han kommer hem.
Sköt om er och sparka omkring lite i det vita medan det finns.
Kram Big sis

Anonym sa...

Hej hej!

Läckra bilder du har tagit! Synd att snön försvann så fort... Det är ju mycket bättre än allt regn som bara vräker ner. Men då är det pysselväder. Du kanske inte har kollat in blogg på några dagar? Då tycker jag att du ska göra det...
=)
Ha en härlig dag!//Paula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...