2007-12-07

nedräkning......

Semestern har börjat och nedräkning inför lyftet är påbörjad. Köttbullarna ligger i frysen, en redan kokt skinka i kylen där bara griljering återstår - å nåt kul ska man väl ha på kvällen när man har landat efter andra lyftet. Det är ju bland det bästa att äta - en bit skinka med senap på skuren direkt efter den kommit ut ur ugnen. Fast hur varm skinkan hinner bli när man bara griljerar den vet jag ju inte. Fast jag får nog säga till killarna att ta fram den från kylen några timmar innan så den inte är helt kall rakt igenom.
Har gjort mitt pass idag hos Några Målare. 7 besökare under två timmar men det var några trevliga pratstunder och man lär sig något om andra och sig själv hela tiden. Inget som är lätt att sätta ord på så här rakt upp och ner men nyttigt och intressant.

Var inne och kollade upp temperaturen nere på Teneriffa och det är runt 20-24 grader, lagom svensk sommar - lite moln de första dagarna men det är iaf ingen risk att vi behöver använda isskrapan :)

Ska sätta mig och skriva en liten kom-i-håg lista till pojkarna. De är ju vana vid sitt numer och vi är vana vid att ha det på vårt sätt utan deras grejer överallt. Det ska kännas att komma hem! Alltid välkomna men om man inte är tillräckligt tuff så blir de i värsta fall kvar längre än nödvändigt. Nä, jag menar inte så. Jag älskar när de kommer hem. Fast det blir lite rörigt och de breder ut sig med sina kortlekar (magic för den som är initierad) och datorer. D och M har laptopar och B brukar låna min. Då är det trångt på nätet vill jag lova när Maken ska ut och surfa. Själv drar jag mig tillbaka till min alteljé om det blir för tufft. Men har de kompisar här, vilket nästan alltid är fallet, så gillar jag att prata med ungdomarna. Alltid kul att höra vad de gör, hur studierna går, om de har sällskap etc etc. Nyfikna morsan, det är jag det.

Nä nu stänger jag ner här och återkommer KANSKE nån gång under de kommande veckorna. Jag kommer inte att leta ihjäl mig efter en öppen lina ut i etern, om man säger så men om jag råkar passera ett internetcafé och lusten infinner sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det helt underbart och tänk för all del inte på oss en sekund.
Massa turkramar o akta dig för vågorna de kan vara stooora!!
Kram Syster o maken

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...