2007-12-29

Flitig som ett bi och lika trött som katten

Ja, dagen har runnit iväg i en väldig hast. Har kollat upp nyårsmenyn, ska börja med GI från den 1 januari (inget nyårslöfte bara ett konstaterande att något behöver göras) och har hittat bra för- och efterrätter. Även huvudrätten är gi-vänlig förutom potatispatén jag gjort idag som ska stå till måndag då den värms i lagoma bitar. Men lite syndande är tillåtet på årets sista dag. Lastade sedan in ved i vedstället, åkte och handlade, lagade middag först och därefter patén och sedan en estuffado, spansk kalopps som kanske blir middag i morgon eller åker in i frysen.
Satte mig ner kl 18.30 och har kollat in lite på GoogleEarth hur det ser ut i Bretagne. Vi ska ju ut på mc-semester nästa år med våra engelska vänner och det blir då troligen Bretagne eftersom det ligger bäst till för både dem och oss.
Nu ska jag gå upp och titta på några avsnitt av Seinfeld. Vi köpte säsong 1 och 2 och det är kul att kolla in alla dessa personligheter.
Känner att jag nog kommer att slockna tidigt i kväll och det kan väl vara nog så bra.

1 kommentar:

Nonna sa...

Ja du, ibland syndar vi till, men då man vet att man får bort dem igen är det ju ingen fara. Om du tröttnar på GImaten så har jag ett livslångt recept Viktklubb.se. där du kan äta vad du vill, vanlig mat men i de rätta proportionerna.
Man skriver ju upp vad man stoppar i sig och bara det är en väckarklocka i sig. Man lär sig ganska snart hur mycket maten innehåller och man behöver inte krångla med knepiga recept.
Vi testade GI men det var inget för oss men det finns ju många som tycker det är bra.
Jag har varit inne och kikat på resmål till sommaren, ibland lockar Budapest och Prag mig men vi får se vad den andra parten tycker. Vingtåg finns ju också och vanliga tåg så klart man måste ju inte flyga. Har varit ut på min promenad det har snöat nu på blankisen så varje dag man kommer hem med kroppen intakt får man vara tacksam. Vila upp dig nu när du har chansen.
Kram syster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...