2007-11-09

åh, jag har varit rolig utan att nån förstått det

Jag kör inte långsamt. Faktiskt så håller jag för det mesta hastighetsgränsen, och då inte för att jag ska riskera att köra för fort, utan snarare för att jag inte vill köra för långsamt! , jag har nog i stället svårt att inte köra för fort och då är det bra att jag har en farthållare i min bil. Idag, efter att jag hämtat min cykel, så kör jag hemåt och sätter farthållaren på ett litet snäpp över 90 eftersom bilen enligt GPSen håller 90 när min hastighetsvisar visar 92 sådär. Vi har fartkameror utefter vägen och det är helt OK att det är så, fast ibland undrar jag om de gör så stor nytta. Det kommer flera bilar som kör om och man ser deras bromsljus när de närmar sig en kamera. Vad är det för nytta att hålla på så? Man kanske kommer fram nån minut fortare men det drar en hisklig massa mer bränsle, där har du rätt syster.

Och nu är det ju bra att hålla hastighetsgränsen och det är bra att ha mobil när man har en make som sällan håller den, hastighetsgränsen alltså. För på hemvägen hade trafikpolisen hittat ett ställe där man kunde stå på båda sidor av vägen och hålla koll på alla bilister. Nu tror jag inte att de hade fartkontroll utan mest en vanlig koll och jag blev inte stoppad. Men jag ringde till maken och varnade honom eftersom jag visste att han skulle åka samma väg hem strax efter mig. Mig släppte de snällt förbi utan att vilja ha in mig i fållan och maken hade samma tur för när han körde förbi då hade de redan tröttnat och höll på att packa ihop och ge sig iväg.

Till nåt helt annat.
Jag läser ju allt som oftast om god mat uppe i Norrland men här doftar det ljuvligt för tillfället. Tog fram en lammstek ur frysen igår och den har jag benat ur idag och styckat i småbitar som jag gjort två olika grytor av. Jag ÄLSKAR lammkött! Det är nog det bästa kött jag vet. Min kokbokshylla - som för övrigt är ungefär en meter och sist jag räknade drygt 60 böcker - innehåller några böcker av Carl Butler, bl.a en med lammrecept och en med kycklingrecept. Det är de bästa kokböckerna jag har. Jag är överförtjust i Carl Butlers recept! Steken idag blir två grytor av lite olika karaktär, en gulasch och en toscansk. Bra mat att ha med till jobbet, nästan aldrig någon grädde i utan bara gott spad. Jag återkommer med smakrecension senare. Jag brukar skriva i boken vad jag tycker om receptet. Det är bra vägledning nästa gång jag ska ha något som kan passa när man ska ha gäster eller så.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...