2007-10-26

Lycka


Tänk va' gla' man kan bli av ett nytt nagellack! Och så förbannad man blir när man målat färdigt (med torktid emellan lagren, förstås) och man stöter i och det blir ett märke på en av naglarna.

Jag har aldrig trott att jag skulle gilla det här med mörka naglar och när jag körde med förlängningar så hade jag det bara rent naturellt, även när mina egna växt ut och det bara var ett gelelager på som hindrade dem att gå av. Det blev för dyrt i längden att fixa till dem så nu kör jag med kortkort i stället. Och nagellack för att hindra dem att flisa sig. Kalixsyrran fick mig att tända till på det här med färg då jag såg det på henne på ett foto. Jag tyckte det var fräckt och köpte ett mörklila lack. Nu har jag ett riktigt mörkt rött som är skit att måla på, det flyter ut överallt och är besvärligt att ta bort. Dessutom flagar det lätt, även med överlack. Igår köpte jag det här mörkbruna eller vad det nu är för färg. Jag slog på stort och köpte ett OPI tror jag det heter för 140 spänn. Tre lager målade jag men tror att jag kan klara det på två när jag lärt mig det här ordentligt!
Hörru syrran vilken färg kör du med? Är det svart? Och vilken färg är det? Många frågor kräver en del svar.
Må gott i cyberrymdem, imorgon åker maken och jag till Leksand efter att ha mellanlandat i Falun för att hämta en cykel han inhandlat via nätet.

1 kommentar:

Nonna sa...

Jaha det svarta menar du, det var Caisas som blev kvar här och jag målade på någe´ varv för att testa och man känner sig "fin" upptäckte jag också till min förvåning. Har tagit tillbaka det till henne men jag ska kolla vad det hette.
Till svarta kläder var det snyggt men mörkbrunt/rött är oxå läckert o i våran ålder tror väl folk man "krisar" när man är så drastisk så man tar svart på naglarna. Man fick ju lära sig att aldrig ha sorgkanter UNDER naglarna så nånstans ska man väl få vara svart då!!utom i själen!
Cykla försiktigt Lars är det trampor eller motor?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...