2007-10-11

Nu är jag igång igen

Går, som jag nämnt tidigare, på kurs på torsdagar (olja) och skall nu på i helgen frossa i akvarellexperiment ute på Bohus-Malmön. Det är jättespännande. Har semester i morgon fast vi inte skall vara där förrän kl 17.00. Det gäller ju att förbereda sig ordentligt och verkligen ta ut allt som går ur den här helgen för sen är det ju ett tag till innan det är ledigt igen. Inte förrän i december men å andra sidan är det ju en hel månad ledigt då :-)
Angående experimentet i helgen har jag lyckats få med mig en jämlike och det är extra kul. E har målat förr i tiden men slutade för ca 15 år sen efter en annan kurs som hon gick då. Tyckte inte att hon dög eller nåt sånt. Hon är inhyrd på jobbet och jag har henne som handledare. En kul tjej, alltid positiv, finns ingen som är besvärligt. Jag har visat henne min hemsida och talade om att jag funderade på den här kursen och hon tände till och tyckte det verkade kul. Så nu har jag någon jag känner med mig. Det är alltid lite roligare.
Så imorgon skall jag ligga och dra mig ordentligt, gå upp och duscha, packa det jag behöver och bara njuta. Återkommer hit efter helgen.

1 kommentar:

Nonna sa...

Lyllo dig som har allt så nära här får man resa långt för att experimentera - Esrange eller nåt´.
Nu när vi tapetserar om ska jag köpa nån ny tavla, jag ska få en av Caisa i present och så ska jag titta på din hemsida om du har nån jag kan få att passa in i den nya miljön.
Hoppas du får mycket kunskap och många glada skratt så lever du längre och hinner måla mer.
Njut av livet varje dag man vet inte hur länge man får vara med och hur det blir sen vete f-n!
Kram storasyster i norr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...