2007-10-28

Det regnar :-/

Men det var faktiskt ett tag sen så man får väl inte klaga. Och det är rätt skönt att tända lite ljus och krypa upp i soffan med en bok (eller som nu med lilla datorn). Helgen har varit avkopplande trots drygt 80 mil i bilen. Maken fick hämtat sin nya cykel i Falun. Jo, syrran, det är utan motor. Och han testade den under en timme idag, innan regnet kom. Vi åkte ner till Borlänge och bestämde att han skulle ge sig iväg söderut på en mindre väg, jag skulle titta in på Kupolen och shoppa lite och därefter ge mig iväg på stora vägen mot Ludvika/Örebro. Efter en halv timme ringde maken och sa att han inte visste var han var någonstans men jag skulle ringa när jag var färdig och han skulle försöka få fram ett ortsnamn och jag skulle programmera Lilla Gullan (det är gps.en) och ge mig iväg efter honom. Så jag handlade färdigt, gick till bilen och slog honom en signal. Hans svar var helt underbart. Han var tillbaka på nästan samma plats som jag släppte av honom på, alltså i Borlänge! Cykeln hade gått bra men det var alltså värre med navigationen. Men det är inte lätt när man är i okända trakter och skyltningarna anger platser man aldrig hört talas om. Tur att vi har telefoner - OCH Gullan!

1 kommentar:

Nonna sa...

Hur i h-vete klarde vi oss utan mobiler och GPS ( har inte vi) och andra underlättande kommunikationsmöjligheter förr? Visst det gick ju men nog körde man många onödiga svängar det ska gudarna veta.
Kul att Lars använder trampor oxå vi får ju tänka på kondisen men han kanske har superkondis? Kommer just hem från en 50 min promenad i ett fint höstväder +8 fast mulet men underbart skönt och framför allt INTE HALT! Tror jag får söka mig till inomhuspromenader på löpband sen i vinter för det kommer nog inte att vara värt risken att man ramlar med min bräckliga kotpelare.
Kram syster du ska få ett snigelbrev med lite underhållning snart!
Yster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...