2007-09-10

With a little help from my man

Vaddå? undrar du säkert. Jo, jag har bytt torkarmotorn till bakrutan. Den gamla klappade ihop någon gång under försommaren och jag har sedan dess kört med ett torkarblad som delat min bakruta i två, som på en gammal Volvo PV, fast där var det ju fram förstås :-)
Demontering och montering klarade jag själv, har väl jobbat på LM Ericsson en gång i tiden så tummen helt i näven har jag inte. Det som var jobbigt är ju att det är så mycket plast och konstiga plastpluppar som allt är fastsatt med nu för tiden. Här krävdes det mer styrka än jag har. Så det var nu maken fick rycka in. Man är ju lite feg - tänk om det går sönder - det är mycket bättre att någon annan än jag gör sönder en grej. Jag grämer mig så förbannat och självförtroendet sjunker i stället för att jag tänker att grejen nog gått sönder oavsett vem som hållit i verktyget. Men i det här fallet gick allt galant. Inga trasiga detaljer alls. Utan en helt fungerande bakrutetorkare i stället. Och det var ju tur för idag regnar det!

1 kommentar:

Nonna sa...

Ja, välkomna i regnklubben igår då Dennis spelade formligen öste det ner under uppvärmningen. Men som det är i fotboll så får man gnälla nån annnan gång eller annanstans men inte där och då. Enda gången man går av plan är då det åskar.
Tyvärr förlorade de vad som skulle bli en "lätt" match 2-3 men jag fick se Dennis göra mål!!!
han hade flera målchanser till men tyvärr gick det lite utanför. En såphal, slipprig (men mkt fin) gräsplan det plaskade om fötterna då jag genade över planen tillbaka till bilen efter matchen.
Så bra du är som försöker dig på sånt som hos många blivit "männens mark" det ligger nog i bakhuvudet att om vi kvinnor botaniserar på den så får vi höra "visor" om nåt går sönder.
Man får alltid se till att vara påläst lite extra och kunna förklara hur man tänkte efteråt.
Kanske är det samma för gubbarna som stryker tvätten eller blandar friskt i tvättmaskinen???
Kanske ska jag gå ut nu det är uppehåll och jag borde ta en promenad när chansen finns.
Kram Yster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...