2007-09-26

Va´rolig man kan vara ibland

Och det direkt på morgonen oxå! På väg till jobbet passerar vi ett bygge. Det ligger på en bergknalle ute på landsbygden och jag har sett det växa från grunden och resningen av väggar mm. Har tyckt att det ser ut som en ladugård men placeringen av denna har ju inte passat in i omgivningen. Så jag har grubblat lite över vad det kan vara de bygger. Enklast vore väl att gå in till bygglovsavdelningen och fråga dem men när jag väl är på jobbet så finns inte detta objekt i mina tankar. Jag ser det och sen glömmer jag bort det till nästa gång jag kör förbi.

Idag har det kommit upp ytterligare en våning och jag dristar mig till att säga till samåkaren:
-Nu bygger de på en våning till, då kan det ju inte vara en ladugård! varpå samåkaren svarar:
-Nej, för kor kan ju inte hoppa upp på andra våningen.
Varpå jag svarar direkt:
-Jo, om det är hoppjerkor.

Antar att det bara är jag som har så barnslig humor :P

3 kommentarer:

Nonna sa...

Snacka om att inte ha något språk..det hade jag aldrig kommit på!!Bra kommentar.
Flunsan börjar släppa greppet, en envis hosta är kvar, men den ska vi nog bli av med. Var ute på en 50 min promenad idag på morgonen så kroppen hänger med och imorgon blir det bassängen hoppas jag inte krampar på som sist...det blir pinsamt.
Ny baddräkt blir helgprojektet annars kanske man står där i bara mässingen, dom faller ju sönder till sist.
Kram syster med "lovetankar"

Unknown sa...

hi Babban
when you see the beauty most
say it feel it
khairy hirzalla
http://www.hirzallahart.net/final3.php?id=c20ad4d76fe97759aa27a0c99bff6710

Unknown sa...

hi Babban
when you see the beauty most
say it feel it
khairy hirzalla
http://www.hirzallahart.net/final3.php?id=c20ad4d76fe97759aa27a0c99bff6710

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...