2007-07-12

å me en glass i min hand å me sandaler av plast...

sitter jag i solen å läser gårdagens blad.....
Ja, glass har jag i ena handen medan den andra knappar föär fullt på tangenterna. Men nån sol är det då inte. Jo den försöker men regnmolnen är för många och för tunga. Tömde båten som står på parkeringen utan kapell innan jag gick in - då var det uppehåll - men nu är den nog halvfull igen. Förstår inte var allt vattnet kommer från.

Ac:n har lagt av men det gör ju inget just nu ;-| Ena dagen kom det kall luft och nästa var luften varm. Så bilen fick in till kylardoktorn och diganosen blev en riktig kalldusch. Nu skall det bli operation nästa vecka - jag får visserligen en fridag men det kostar. Skönhetsoperationen går på ca 5400:- men vad gör man inte för att slippa sitta och svettas när solen väl har vunnit kriget, vilket vi hoppas blir snart. Visserligen är det fyra veckor kvar innan semestern men det är roligare att jobba om det är sol - framför allt är det faktiskt lättare överhuvud taget när solen skiner.

Tittar ut och ser på regnet som faller. Det faller rakt ner men vilka droppar! Om man omvandlar dem till snöflingor hade ett dasslock nog legat i lä....
Men vi får väl vara glada, hallonen trivs, potatisen gror och vi behöver inte fylla vattenkannan!!!

1 kommentar:

Nonna sa...

Ja absolut är allt lättare i solsken. Visst ska jag skicka dig bilder, du kan maila vilken adress jag ska skicka på där inte brevlådorna är fullsmockade med reklam o annat tjox som VÄLLER in.
Annars kan jag fota o lägga på CD o skicka du har ju inte fått nån födelsedagspresent ännu heller så det kanske vore nåt!
Överkalix är väldigt vackert och säkert vackrare i dina ögon än i mina som sett det ett antal gånger.
Nu ska jag ut i motionsspåret och sen till dr GW på öppenmott kl 13.00 så får han väl avgöra om jag ska få lite cortisonspruta - eller inte. Hoppas kan man ju alltid och om jag ska orka med Teneriffa och makens högtidsdag så lär jag nog försöka få hjälp- jag har ju hjälpt mig själv så gott det går med att minska 7 kilo i vikt fast mer finns att ta av än rasslar det inte då jag går.
Kramar i solskenet (det är sant)
Big sis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...