2007-06-21

Vi har slutat titta på tv

När jag äntligen slår ner rumpan på kvällen för att koppla av så blir det ofta i soffan en stund innan läggdags. Och om nu någon skulle råka gå förbi vårt vardagsrumsfönster (eftersom vi bor granne med skogen så är det troligast ett rådjur eller nå't sånt som går förbi) så kommer de att få se två personer som sitter med var sin laptop i knät.
Jag brukar jobba med hemsidan och maken tittar på sidor med mc-utrustning, google-earth eller nå't annat flum. Han säger ibland: "kom titta här", varpå jag brukar svara: "vänta lite, jag skall bara fixa detta". Vad händer då? Jo, i denna värld som vi nu har hamnat i så kommer det strax ett mail med en länk så att jag kan gå in och titta på vad det nu var som inte kunde vänta...
När jag berättade detta för mina vänninor vred de sig av skratt och sa att vi inte var riktigt kloka. Vad gör de själva? Jo, degar framför tv:n och somnar så sött i fåtöljen. Njae, nu far jag nog med ljug men nå't åt det hållet är det nog. Vi har ingen tv i vardagsrummet och jag måste säga att jag inte saknar den särskilt mycket.

Nu skall jag ladda för midsommar. Prognosen lovar regn i rikliga mängder så då kanske vi slipper knotten för även om det regnar sitter vi nog på altanen om bara det är tillräckligt många plusgrader ;-)


1 kommentar:

Nonna sa...

Jaha syster, kom hit, vi har ett underbart midsommarväder, solen strålar och myggen har varit i överkomlig mängd denna kväll.
Vi har ätit lax, sill, nubberöra och potäter och glass o gubbar till efterrätt.
Nu ligger maken i bubbelbadet och jag ska nog lägga mig och läsa lite. Min MR ser inte så strålande ut vad nacken beträffar, så jag lär nog hålla mig på den berömda mattan...alltså vila nu..man borde köpa sig en äkta nu om man ändå ska vila på den vill säga.
Sköt om sig vi hörs snart!!
Kram till dig o Lars från Syster nr 2 ( jag har inte kommit igång med bloggen men jag har börjat)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...