2007-06-19

Söndergnagd

Fästingar brukar jag klara mig från men de små dj-a knotten är ett otyg. De biter överallt. Höll på att bli tokig innan jag kom in i duschen och kunde skrubba mig ordentligt.
Vi hade hit en trädgårdskonsulent innan vi åkte till Gotland och hon ställde till det nåt så otroligt. Ja, inte för att hon har fel i sak men vi får ju en massa jobb med att gräva upp och flytta om. Så idag har jag grävt upp nästan alla lökar och lagt i, för åtgärden särskilt inhandlade, lökkorgar. De skall nu jordslås och tas fram till hösten och grävas ner med lite bättre struktur än vi haft innan.
Egentligen skulle det här ha gjorts innan alla kronbladen ramlat av så man såg vilken färg det var men det blir nog snyggt ändå även om det hamnar en och annan avvikande färg tillsammans i grupperna.
Nu skall jag krypa ner i sängen och läsa några sidor till i min kvällslektyr och hoppas på att sömnen infinner sig. Det är så fruktansvärt svårt att komma ur sängen när man bara fått 5-6 timmars sömn. En kort natt går ju an men de har en tendens att bli 5 - alltså hela arbetsveckan - och så är man helt slut när helgen kommer.
Men nu är det ju midsommarhelg snart och då har vi ju faktiskt en morgon extra som man kan sova ut på....;-)

1 kommentar:

Nonna sa...

Ja se knott de är nästan värst - värre än myggor - de biter så hårt och det blir så blodutgjutelser efter betten. Jobba på med trädgården du så länge du kan, jag kan inte det längre och då känns den mest som en belastning. Idag vankas det stekt lax och färskpotatis och imorgon får man väl göra lite småplock o ha sillorgie...eller nåt!
Caisa har ju fått lgh nu på Carlshem, så underbart, det blir ju bara några månader tills hon flyttar till Sthlm. Tyvärr är vi bortresta då de ska flytta ( sista juli) men storebror kanske kan hjälpa till.
Ha en fin midsommar och sköt om varann!
Kram syster Y

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...