2007-06-02

Glömsk..altzeimer light...dement????

Sitter i bilen på väg hem från jobbet och tankarna de går även om jag inte är nån grubblande person. Jag tänker att hmmm.. det ska jag skriva om på bloggen i kväll.

Ligger på knäna i nån av rabatterna och kommer på en helt underbar sak. Jag tänker att ..hmmm..det ska jag skriva om på bloggen i kväll.

Står och skalar potatis och så har en ny tanke infunnit sig som jag tycker är värd att sätta på pränt men jag förstår inte var alla dessa fina tankar har tagit vägen när jag väl sitter här...

Just nu känner jag mig alldeles tom. Vill egentligen gå in i min lilla kammare och måla.... men jag vill nog egentligen gå upp och lägga mig, sätta på teven och bara slappa. Fast egentligen vill jag nog hellre hålla på med min hemsida som aldrig kommer längre än till "Välkommen till Babbans hemsida". (Hur kul låter det???)
Vad vill jag EGENTLIGEN??? Fantasin går på tomgång men det ger sig nog. Ser fram mot vår Gotlandsemester om en vecka. Har alltid haft en längtan dit och nu ska det äntligen bli av. Och jag ska få träffa Björn, yngste sonen, som jag inte sett sen jul. David, den äldste, är hemma på mellanlandning innan han åker till Oslo för sommarjobb och Mattias är någonstans i faggorna och kommer väl nerdimpandes i mitten av veckan. Lyckan är ju egentligen total. Ja,jag är lycklig..... om det inte vore för det här med att jag inte kommer ihåg vad det var jag EGENTLIGEN skulle skriva om.....



1 kommentar:

Nonna sa...

Visst, närminnet förändras ju men man kan träna, handla utan minneslapp och räkna i huvet osv.
Det drabbar oss alla Barbro du behöver nog inte vara ängslig att det är demens.
Gotland låter ju underbart jag var där i slutet av 80-talet och det är fint. Katthammarsvik och Lummelunda med sina grottor och sydspetsen med sina klippor.
Lyllo dig som har det att se fram emot.
Kram syster Yster som har 21 gr i skuggan just nu.
Helt underbart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...