2007-05-13

Slappis

Har inte gjort ett skapandes grand idag och det känns helt otroligt skönt. Har surfat runt lite här och var. Tittat på espressomaskiner bl.a. Hittar många som verkar bra men det är hutlösa priser.
Sen gillar jag att kolla in sidor med konstnärer. Och ibland undrar man varför det räcker att ha en utbildning att luta sig mot. Då menar jag naturligtvis Konstfack, Valand eller nåt sånt. För i mina ögon så är en del konst inte vad jag skulle kalla konst utan bara konstig. Men det kanske trots allt är det som är konst bara det att jag inte förstår mig på det.
Funderar på att ändra layout på den här sidan igen. Var inne på en annan blogg och tyckte den var mer estetiskt tilltalande. Får se när/om jag kommer till skott.

Nu skall jag ta fram min nya bok och sätta mig och läsa den från första sidan. Har det engelska lexikonet bredvid att ta till när jag kör fast. Oftas begriper jag innebörden men fackord kan vara lite knepiga. Boken damp ner i brevlådan förra veckan och jag har inte hunnit mer än bläddra lite hastigt i den ännu. Det är en akvarellbok av Jeanne Dobie "Making color sing" och det skall bli spännande. Detta är ytterligare ett litet steg på vägen....

1 kommentar:

Nonna sa...

Ljuvligt att göra ingenting. Själv har jag gjort alldeles för mycket idag. En del dar blir så bara.
Nu, nyss hemkommen från Dennis o Simon, efter att ha lagat blodpudding och utfodrat dem och diskat och skjutsat Simme till fotbollen så har jag kommit hem och nu ska jag VHILA!
Onsdag ska jag åka till Caisa o Emil i Umeå och stanna några dar det blir kul att komma ut lite.
Ska försöka skriva ett mail men nacken och jag är lite i otakt jag väntar på MR-undersökning i Piteå så får vi se vad som döljer sig under skinnet.
Sköt om sig och pussa gubben ofta och länge.
Kram Syster Yster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...