2007-05-19

Rå-odör


De förb-e rådjuren har varit på våra nyplanterade buskar! Så jag fick gå in i vedboden och spänta några pinnar som jag har kletat in med Rå-odör. Det ska nog få dem att hålla sig undan. Började tidigt i våras att skydda tulpaner och liljor med en massa illaluktande pinnar i hela rabatten och de har blivit lämnade i fred. Visserligen bor vi granne med skogen men det finns massvis med gott att äta för rådjuren utanför vår tomt så jag förstår inte att de inte kan lämna våra växter i fred.

Såg ett annat djur idag som jag däremot inte har något emot. Tranorna är gracila varelser. Kortet togs på närmare 200 m avstånd med min nya fina kamera som har 18x zoom. Jag velade fram och tillbaka i flera månader innan jag äntligen fick syn på den i en tidning. Olympus SP-550 UZ. Jag är jättenöjd.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...